Jak napsat kvalitní PR článek

Doba, kdy se psali PR články v desítkách a stovkách kusů a pak se vkládali do PR webů, kde se vyskytovaly i duplicitně, je už dávno pryč. PR článek je efektivním nástrojem marketingové komunikace, protože když je dobře napsaný, může vám pomoci s oslovením nových zákazníků. Pokud je kromě prodeje zaměřen i na vhodná klíčová slova, může být jeho efekt dlouhodobý a investice několika stokorun či tisícikorun se vám co nevidět vrátí zpět.

PR články včera a dnes

Správný PR článek má chytlavý titulek, který zaručuje, že se čtenář po jeho přečtení už neodpoutá a bude se zajímat o další obsah. Titulek neboli nadpis PR článku by tak rozhodně neměl být suchý. Dle libosti proto používejte slovesa v různých tvarech, otázníky, vykřičníky, pomlčky, dvojtečky i jiná interpunkční znaménka. Nezapomeňte do názvu článku vhodně umístit i klíčové slovo. Pokud je účelem článku zvýšení návštěvnosti webu i do budoucna, tak si správným klíčovým slovem nebo frází zajistíte, že článek roboti vyhledávačů naleznou i za několik týdnů, měsíců nebo dokonce let.

PR článek má mnoho podob

Kromě titulku má článek nějaký vlastní obsah. Charakter vlastního textu by měl být pozitivní. PR článek slouží nejen ke zvýšení zmínek na internetu o vaší osobě či firmě, ale též jako nástroj přímého oslovení vašich potenciálních klientů. Proto by měla forma, jakou je psaný, vždy odpovídat vaší cílové skupině. Zeptejte se proto sami sebe: „Kdo jsou moji zákazníci?“ „V čem je můj produkt/má služba dobrý/dobrá?“ „Jaké jsou mé konkurenční výhody?“ atd. Před psaním byste si měli ujasnit všechny základní myšlenky, pak to už půjde snadno. Dopředu si promyslete koncept – osnovu PR článku. Pak ho stačí jenom sepsat a zkorigovat, abyste se vyhnuli zbytečným stylistickým a gramatickým chybám, které rovněž nevypadají v textu moc dobře a například hrubky zbytečně poutají pozornost čtenářů.

Oslovte nové zákazníky a zvyšte návštěvnost svých webových stránek

Efekt PR článku je těžko doložitelný. Závisí nejen na kvalitě obsahu, ale také na kvalitě webu, na němž je publikován. PR články se dnes často píší pouze za účelem získání zpětných odkazů a když jsou publikovány na kvalitních webech, tak pomáhají dlouhodobě budovat silnou pozici webových stránek v přirozeném vyhledávání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *